banner565

banner472

banner458

banner457

Azim Group, Ür-Ge’ye ağırlık verdi; 14 yıldır Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı listesinde

Mardin ve Adana’da toplam 3 üretim tesisiyle un üretimi gerçekleştiren Azim Group, TİM Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı listesinde yer alıyor. Azim Grup Yönetim Kurulu Başkanı Orhan İlhan, “Geçtiğimiz 14 yılın tamamında Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı, İSO Türkiye’nin 500 Büyük ve İkinci 500 Büyük listelerinde yer almamızın en temel sebebi de yerli üretim yaparak yurtdışı pazarına etki etmeye çalışmanın getirmiş olduğu motivasyondan geçiyor” dedi.

HABER 01.07.2022, 00:01 27.07.2022, 09:37
25262
Azim Group, Ür-Ge’ye ağırlık verdi; 14 yıldır Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı listesinde

Azim Group, 2000 yılında Orhan İlhan ve ekibi tarafından un üretimi yapmak amacıyla kuruldu. 2000-2004 yılları arasında gerek yurt içi gerek yurt dışı pazarında toplumun ihtiyaçlarına karşılık verebilmek adına gerekli çalışmaları yaparak markalaşma çalışmalarına başlayan firma, bugün 600’ü aşkın istihdamı ile hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda faaliyet gösteriyor. Azim Group’un Adana ve Mardin’de bulunan 3 üretim tesisinde endüstriyel üretim yapıyor.
Azim Group Yönetim Kurulu Başkanı Orhan İlhan, “Bizler üretim yaparken aynı zamanda katmadeğer geliştirmeye çalışan ve markalaşmanın kıymetini bilen bir firmayız. Mevcutta günlük 1.250 tona ulaşan üretim kapasitemizle birlikte bu üretim kapasitesinin, pazarlama politikamıza göre yüzde 30-50 aralığındaki kısmını ihracat hacmi olarak değerlendirmekteyiz” diye konuştu.
Azim Group’un İSO İkinci 500 Büyük listesinde 1 firmayla yer aldığını, diğer grup şirketlerinin de değerlendirmeye alınması halinde İSO Türkiye’nin 500 Büyük listesine girebileceklerini aktaran İlhan, şu bilgileri verdi: “İhracatta bölgenin değil, Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden biriyiz. Bu nedenle geçtiğimiz 14 yılın tamamında TİM Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı, İSO Türkiye’nin 500 Büyük ve İkinci 500 Büyük  listelerinde yer almamızın en temel sebebi de yerli üretim yaparak yurtdışı pazarına etki etmeye çalışmanın getirmiş olduğu motivasyondan geçiyor. Belirlemiş olduğumuz bir stratejimiz var ve o da gelişen dünyanın hızına ihracat ile ayak uydurmak.”

Azim Un kalitesiyle rekabette farklılaşıyor
Azim Un’u sektörde farklı kılan ve öne çıkaran en büyük nokta, hasat anından başlayan ve son tüketiciye ulaşıncaya kadar devam eden kalite anlayışı. Kalitede sürdürülebilirliği sağlamak adına Ür-Ge çalışmalarına odaklandıklarını söyleyen Orhan İlhan, şu açıklamayı yaptı: “Azim Un ailesi olarak un üretimi yaparken dikkat ettiğimiz en temel unsur kaliteli hammadde temin etmek ve temin edilen bu hammaddelerin üretim bandına girmeden önce hassas laboratuvar testlerine tabi tutularak ortaya çıkacak ürünün kalite ve randımanını artırmaktır. Azim Un olarak ürünümüzün 7 bölge ve 81 il de kullanılmasının verdiği sorumluluk ile güçlü Ür-Ge ekibimiz eşliğinde 20 çeşit un formülü geliştirdik ve ileriye yönelik farklı konseptler içinde durmaksızın çalışıyoruz.”
Sektörde sürekli kendini yenilemenin önemli olduğunu, Pandemi döneminde de buna ağırlık verdiklerini paylaşan İlhan, şunları ifade etti: “Bundan dolayı pandemi sürecinde de üretimimize şartlara uyum sağlayarak devam etmeye gayret ettik. Kendi özelimizde şunu belirtmekte fayda görüyorum; üretim, Ar-Ge ve istihdam çalışmalarımız sayesinde ve devletimizin vermiş olduğu destekler ile cesaret bularak Pandemi sürecinde yolumuza devam ettik. Mevcutta küresel Pandemi’nin uluslararası piyasalara olumsuz yansımasını göz önünde bulunduracak olursak, az önce de belirttiğim üzere devletimizin hem bundan önceki süreçte hem de bundan sonraki süreçlerde üretici ve tüketici memnuniyet odaklı izlemiş olduğu politikaların olumlu yansımasını ülke olarak hep birlikte inşallah göreceğiz. Bundan dolayı rahatlıkla ifade etmek isterim ki mevcutta oluşan küresel arz probleminden kaçmanın temel unsuru bahane içeren hamleler yapmadan üretmeye ve ihraç etmeye devam etmekten geçiyor.”

Yorumlar (0)