banner565

banner472

banner458

banner457

“En az beş marka çıkarmayı hedeflemeliyiz”

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından düzenlenen İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı’nın (IFCO), açılışına katılan Bakan Bolat; “Bakanlık olarak IFCO’ya da her türlü desteği sunuyoruz. IFCO Fuarı’nın katılımcı firmaları için 2023’te 90 milyon lira destek verdik. Ayrıca yurt dışından gelen alım heyetlerinin masraflarını karşıladık” dedi.

HABER 01.03.2024, 00:01 25.03.2024, 09:42
24755
“En az beş marka çıkarmayı hedeflemeliyiz”

Bakan Bolat; “Hazır giyimde artık yol haritamız belli: Tasarıma, markalaşmaya ve hızlı teslimata daha fazla odaklanmalıyız. Markalaşma çok önemli. Türkiye’den 1 dolar 35 sente alınan çorap New York’taki mağazada 25 dolara, 8 dolara Türkiye’den çıkan tişört Avrupa’da 150 dolara satılıyor. Bu örnekler markalaşmanın önemini gösteriyor. Markalaşma konusuna daha çok eğilmek durumundayız. Dünya ölçeğinde en az 5 hazır giyim markası çıkarmayı hedeflemeliyiz” açıklamasını yaptı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe şunları söyledi: “TİM olarak en yüksek performansı gerçekleştirmek için tüm fırsatları değerlendirecek, ihracatçılarımızı alıcılarla buluşturmaya devam edeceğiz. Ticaret ve alım heyetlerine yine özel bir önem vereceğiz. Bu yıl ABD başta olmak üzere büyük pazarlar için yoğun bir ticaret heyeti programlıyoruz. Mayıs veya haziran ayında İstanbul’da 400-500 kişilik bir alım heyeti planlıyoruz. Bu heyetle hem ihracatçılarımızı alıcılarla buluşturup hem de İstanbul’u dünyaya tanıtacağız.”
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, fuarda 600’e yakın firmanın yer aldığını, ABD, Almanya, İngiltere başta olmak üzere hedef ve uzak ülkelerden alım heyetlerini ağırladıklarını, katılımcı firmaların ve ziyaretçilerin ikili iş görüşmeleri yaparak, yeni işbirliklerine imza atıkları bilgisini verdi.
İstanbul Valisi Davut Gül, hazır giyim için kurun ve maliyetlerin rekabetçiliğe zarar veren konular olmaması gerektiğini söyledi.
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, hazır giyim sektörünün de markalaşma ve yeşil dönüşüm gibi yeni dönemin beklentilerini karşılayacak adımları atması gerektiğini vurguladı.

Yorumlar (0)