banner565

banner472

banner458

banner457

MNG Kargo, işletmelerin yükünü hafifletiyor

MNG Kargo Şube Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alpay Maden, dünyada 220 ülkede ve Türkiye’de günde 700 bin adrese küresel standartlarında hizmet ulaştıran MNG Kargo’nun hayata geçireceği yeni projeleri anlattı.

HABER 01.01.2021, 00:00 29.01.2021, 09:40
29304
MNG Kargo, işletmelerin yükünü hafifletiyor

Türkiye’nin bir ucundan diğer ucuna ve dünyada 220 farklı ülkede, günde 700 bin adrese dünya standartlarında hizmet ulaştıran Türkiye’nin lider kargo şirketlerinden MNG Kargo, hayata geçirdiği KOBİ Vitamin Destek Paketi ile ekonominin lokomotifi KOBİ’lere destek oluyor.  Akaryakıttan telekomünikasyona, bankacılıktan sigortaya pek çok alanda öncü firmanın yer aldığı projeyle ticaret hayatının kahramanları KOBİ’lere, maliyet kalemlerinde tasarruf imkanı sağlamak hedefleniyor.
2003 yılında kurulan MNG Kargo’nun 800’den fazla şubesi, 9 tanesi Teknolojik Aktarma Merkezi olmak üzere toplam 27 aktarma merkezi, 14 bölge müdürlüğü, 10 bine yakın çalışanı, 3 bine yakın kara taşıma aracı ile hizmet verdiğini belirten MNG Kargo Şube Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alpay Maden, “Hem çalışan hem müşteri memnuniyetimizi artırmak, insana dokunan uygulamalar hayata geçirmek ve beraber çalışılan her iş ortağı için verimli çıktılar elde etmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.

“E-ticarete uygun ayrıştırma sistemleri kuruyoruz”
Online alışverişin yıllar itibariyle hızlı gelişiminin e-ticaret sektörünün en önemli iş ortağı olarak kargo firmalarında işlem adetlerinde artışa neden olduğunu belirten Alpay Maden, 2021 yılı hedeflerini e-ticaretteki bu hızlı gelişimi dikkate alarak oluşturduklarını paylaşıyor: “Özellikle son dönemde daha da artan online alışveriş eğilimine cevap verebilmek için kapasite artışına yönelik operasyonel ve teknolojik yatırımlarımıza hız verdiğimiz bir dönemdeyiz. Aktarma merkezlerimizin kapasitesini artırmak için yatırımlar gerçekleştirerek e-ticarete uygun ayrıştırma sistemleri kuruyoruz. Geçtiğimiz ay Trakya ve Gebze’de iki yeni aktarma merkezimiz faaliyete başladı.”
Mini Hub projesini, 2021’de 40 adetin üzerine çıkarma hedefi: Alpay Maden, kargoların müşteriye ulaşması yolculuğunda süreci kısaltarak hem yoğun bölgelerdeki şubelere destek olmak hem de müşterilerine gönderileri daha hızlı iletmek amacıyla 2020 yılında hayata geçirmeye başladıkları Mini Hub projesini 2021 yılı içerisinde 40 adedin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini aktarıyor.
Girişimci Kurye modeli: Alpay Maden, “Bu dönemde saha çalışan sayımızı artırırken Girişimci Kurye modelimizi de daha etkin kullanmaya başladık. Yaklaşık iki yıldır sürdürdüğümüz ve sektöre de bu anlamda liderlik ettiğimiz girişimci kurye modeli ile kendi aracı ya da kiralık aracıyla kargo sektöründe faaliyet göstermek isteyen herkese MNG Kargo güvencesi altında kendi işinin sahibi olma fırsatını sunuyoruz. Öte yandan müşteri memnuniyetini artırıcı yeni projeler ve teslimat modelleri üzerinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuşuyor.
Müşterilerinin dijital ihtiyaçlarının MNG Kargo’nun teknoloji yatırımlarını da şekillendirdiğini dile getiren Alpay Maden, şu bilgileri veriyor: “Özellikle last-mile olarak adlandırdığımız kargonun şubeden müşteriye teslim edilmesi sürecinin müşteri açısından şeffaf, zamanında ve eksiksiz gerçekleştirilmesi için web sitesi, mobil uygulamalar ve Online Şube uygulamamızda yenilikler yapıyoruz. Yeni teslimat modellerini destekleyen ve operasyonumuzu mükemmelleştirmeyi hedefleyen dijital çözümler geliştiriyoruz.”

KOBİ Vitamin Destek Paketi
Alpay Maden, MNG Kargo olarak ekonominin can damarı KOBİ’leri desteklemeyi ilke edindiklerini kaydediyor. Pandemi sürecinde önemli ekonomik zorluklarla karşı karşıya kalan KOBİ’lerin yüklerini hafifletmek üzere KOBİ Vitamin Destek Paketi’ni oluşturduklarını açıklayan Alpay Maden, ticaret hayatının kahramanları KOBİ’lere rahat nefes aldırmayı hedefleyen projenin, akaryakıttan telekomünikasyona, bankacılıktan sigortaya pek çok öncü firmanın da desteğiyle maliyet kalemlerinde önemli tasarruf imkanı sağladığını anlatıyor.
Covid-19 pandemisinden etkilenen KOBİ’lere destek olmak üzere oluşturulan platformdan, MNG Kargo müşterisi olan bütün KOBİ’ler yararlanabiliyor. Bu destek için www.kobivitamin.net üzerinden katılım formunu doldurmak yeterli. Başvurusunu yapan KOBİ, ihtiyacı doğrultusunda seçtiği firmaların sunduğu avantajlı fiyat ve tekliflerden yararlanabiliyor.
KOBİ Vitamin kullanıcılarına avantajlı fiyatlar sunan firmalar:
• Akaryakıt; SHELL
• Araç Kiralama; Sixt, Borlease
• Bankacılık; Akbank
• Telekomünikasyon; Vodafone
• Güvenlik; Pronet
• Hizmet; Sanayidebul.com
• Perakende; Avansas, CarrefourSA, Damla Su
• Sigorta; Magdeburger Sigorta
• Teknoloji; Micro Yazılım, Samsung
• Kargo; MNG Kargo, INTER by MNGkargo

MNG Kargo’dan Online Şube
MNG Kargo olarak KOBİ’lere çok değer verdiklerini vurgulayan Alpay Maden, KOBİ ve kurumsal müşterilerinin gönderimlerini kolaylaştıracak ‘Online Şube’ uygulamasını hayata geçirdiklerini anlatıyor: “Online Şube, kurulum gerektirmeden, web tabanı üzerinden online olarak kargo süreçlerinin yönetilmesine ve kargo ile ilgili her türlü işlemin tek bir platform üzerinden, kolayca yapılabilmesine olanak sağlıyor. Sisteme internet bağlantısı olan her yerden ulaşılabiliyor. Kargo gönderileri toplu gönderi datası (Excel) ile sisteme yüklenebiliyor ve bu data ile gönderi hazırlanabiliyor. Online Şube sayesinde devamlı yapılan gönderiler kaydedilebiliyor ve tekrar aynı bilgileri girmeden gönderi yapılabiliyor. Böylece gönderim işlemleri çok daha hızlı olabiliyor. Kargo gönderileri ile ilgili tüm raporlar özet ve detay olarak görüntülenebiliyor. Farklı kişilere kullanıcı adı ve şifre tanımlanabiliyor, sistemde yetkileri belirlenebiliyor. Adres defteri de oluşturulabilen sistemde, gönderi sırasında kayıtlı adreslere kolayca gönderi yapılabiliyor. Diğer entegrasyon sistemleri ile koordineli olarak çalışabilen Online Şube ile e-ticaret siteleri gönderileri ve web servis üzerinden gelen veri ile gönderi çıkışı yapılabiliyor. Online ödeme yapılabilen Online Şube’de cari hesaplar da görüntülenebiliyor. Buna ek olarak bölgelere özel kampanyalarımız da oluyor. İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Akdeniz, Karadeniz ve Ege Bölgesi’ndeki müşterileri için özel indirimler uyguluyoruz. Böylece yerel üreticiler ürünlerini çok daha hesaplı bir şekilde gönderebiliyor.”

Acentelere sağlanan destekler ve teşvikler
Alpay Maden, birer KOBİ niteliğinde olan acentelerini destekleyici satış ve dağıtım performansı odaklı bir hak ediş sistemleri bulunduğunu ifade ediyor: “Sisteme dahil olan acentelerimize ilk 3 ila 12 ay arasında farklı destek ve teşvikler sunarak işe kolay adapte olmalarını sağlıyoruz. İş ortağımız her yaptığı satıştan, zamanında ve hasarsız gerçekleştirdiği dağıtımdan kazanç sağlıyor. Bunun yanı sıra müşteri memnuniyeti kriterlerine göre performans primlerimiz oluyor. Acentenin demirbaşlarının temininde destek oluyor; eğitimli, şube işleyişini bilen personel sağlıyoruz. Acentelik süresi boyunca ihtiyaç duydukları her an yanlarındayız.”

Yorumlar (0)