banner402

banner468

banner458

banner457

banner472

Özdilek Holding, dijital pazarlama yatırımlarıyla dikkat çekiyor: Özdilek, yeni nesil teknolojilerle büyüyor

Özdilek Perakende Operasyonları Pazarlama Müdürü Sedat Yamansucu ile Özdilek Holding’in markalarıyla birlikte dijital dönüşüm sürecini ve dijital pazarlama yatırımlarını konuştuk.

HABER 01.11.2021, 00:01 29.11.2021, 10:57
21044
Özdilek Holding, dijital pazarlama yatırımlarıyla dikkat çekiyor: Özdilek, yeni nesil teknolojilerle büyüyor

Özdilek Holding’in e-ticaret sitesi; Özdilekteyim.com’un mobil uygulamasıyla da kullanıcılarına kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmayı hedeflediklerini paylaşan Yamansucu, Özveri Ar-Ge Merkezi ile de yeni nesil teknolojileri üreteceklerini ve dijital pazarlama stratejilerine yansıtacaklarını anlattı.
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişme, internet kullanımının yaygınlaşması ve buna bağlı olarak müşteri davranışlarının değişmesinin Özdilek çatısı altındaki markaların da dijital dönüşüm sürecine hızlı şekilde entegre olmasını zorunluluk haline getirdiğini aktaran Özdilek Perakende Operasyonları Pazarlama Müdürü Sedat Yamansucu, “Çok hızlı gelişen, dinamik bir süreçten bahsediyoruz. Tam anlamıyla sonu olmayan bir yarış. Yarışta hep önde olmak için iş modellerimizi, organizasyon yapımızı ve pazarlama faaliyetlerimizi de dijital dönüşümle eş güdümlü dönüştürüyoruz” dedi.

Özveri Ar-Ge Merkezi ile yeni nesil teknolojiler
Sedat Yamansucu, şu bilgileri verdi: “2013 yılında e-ticaret sitemiz Özdilekteyim.com’u hayata geçirdik. İki kısımdan oluşan e-ticaret sitemizin market bölümü 15 bin çeşit ürünle 7 ilde hizmet verirken, mağaza bölümüyse 20 bin çeşit ürünle ülke çapında kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılıyor. Geçen yıl devreye giren Özdilekteyim mobil uygulamamızla da kullanıcılara kusursuz bir müşteri deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. 2019 yılında bilgi teknolojileri müdürlüğümüzün çalışmalarıyla Holding bünyesinde Özveri Ar-Ge Merkezimiz kuruldu. Bu yapılanma, ülke ve dünya çapındaki sektörel gelişmeleri ve dönüşümleri takip ederek Özdilek marka ve iştiraklerinin teknoloji ve bilişim alanındaki ihtiyaçlarına yönelik projeler üretiyor. Özveri Ar-Ge Merkezi’nin projeleri arasında kamera görüntü işleme teknolojileri, mobil uygulamalar, bulut çözümleri ve yapay zeka çalışmaları önemli bir yer tutuyor.”
Özdilek, dijital pazarlama ekibiyle çevrim içi ve çevrim dışı kanalları bütünleştirerek hizmet sunuyor: Müşterilerinin dijital dönüşümle değişen tüketim alışkanlıklarının, pazarlama stratejilerine ve organizasyon yapılarına da yön verdiğini kaydeden Yamansucu, “Web analitiği, mobil analitik, SEO, SEM, sosyal medya, e-mail marketing ve affiliate marketing alanlarında ayrı ayrı uzmanlaşmış dijital pazarlama ekibi kurduk. Dijital ve geleneksel pazarlama ekibimizin entegre çalışmalarıyla çevrim içi ve çevrim dışı kanalları bütünleştirerek müşterilerimize ulaşmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Dijital dönüşümün avantajları
Sedat Yamansucu, dijital dönüşüm sürecinin sunduğu avantajları ise şöyle özetledi: “Dijital dönüşüm sayesinde tüketiciler markayla doğrudan konuşabilir hale geldi. Böylece tüketiciler kendilerine maksimum faydayı sağlayacak ürün ve hizmete kolaylıkla ulaşabiliyor. İşte bu noktada dijital dönüşümü gerçekleştiren markalar için çok büyük fırsatlar mevcut. Tüketiciyle birebir iletişim kurularak müşteri talep ve istekleri çok hızlı karşılanabilir. Müşterilerin verileri toplanıp kullanılarak pazarlama stratejileri ve kampanyalar kişiselleştirilebilir. Potansiyel müşterilere ulaşmak için dijital reklamlarda hedefleme yapılarak verimlilik artırılabilir. Dijital reklamların ölçümlenebilmesi sayesinde reklam modelleri ve bütçeler optimize edilerek ciro ve kar artışı sağlanabilir. Ayrıca dijital pazarlama enstrümanları sayesinde dünyanın her yerindeki tüketicilere küçük bütçelerle bile ulaşılabilir.
Günümüzün rekabetçi piyasasında müşteriler aynı ürünü birçok farklı e-ticaret sitesinde aynı fiyata bulabiliyor. Markaların satış sonrası hizmet kalitesi, müşterinin satın alma kararı vermesinde etkin rol oynuyor. Markalar, satış sonrası e-maille doğru bilgilendirme, çevrim içi sipariş ve teslimat takibi, sorunsuz ve kolay iade gibi süreçleri dijital dönüşümle doğru yöneterek hizmet kalitelerini artırabilirler.”

“Özdilek Holding’in 50 yıllık know-how’u var”
Özdilek Holding, birçok sektörde birçok markayla faaliyet gösteriyor. Sedat Yamansucu, “Her sektörün kendi dinamikleri farklı olsa da Özdilek Holding olarak 50 yıllık bir know-how’umuz var. Bu sayede müşteri analizlerini doğru yapabiliyoruz. Yaptığımız analizler neticesinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planlarımızı oluşturuyoruz. Her markanın kendi pazarlama planı ve pazarlama bütçesi var. Farklı sektörlerdeki markalarımızın hedef kitleleri de farklı oluyor. İşte bu noktada dijital dönüşümün avantajlarından yararlanıyoruz. Dijital pazarlama kanalları sayesinde markaların hedef kitlelerine, kitleleri doğru analiz edip bireyselliğe indirgeyerek ulaşabiliyoruz. Böylece farklı sektörlerde, detaylı müşteri segmentasyon verilerine sahip oluyoruz. Bu veriler, yapacağımız kampanya ya da marka iletişimlerinde doğru stratejiler ve planlamalar yapmamızı sağlıyor” açıklamasını yaptı.

Özdilek, yeni nesil teknolojileri dijital pazarlama stratejilerine yansıtacak
Yamansucu, günümüzde en çok tercih edilen satış modelinin dijital pazarlama olduğunu vurguladı ve şunları dile getirdi: “2020 yılında Türkiye reklam pazarında en yüksek paya dijital medya reklamları sahip oldu. Dünyada ve Türkiye’de dijital medya yatırımlarının artarak devam edeceği öngörülüyor. Bizim de bütçelerimiz son yıllarda aynı şekilde evrildi. Teknolojideki gelişmeleri dijital pazarlama alanına dünya ile aynı anda entegre etmeye çalışıyoruz. Bu alanda Özveri Ar-Ge ekibimizin çalışmaları bize öncülük ediyor. Teknolojik gelişmelerle ilgili hızlı aksiyonlar alarak rakiplerimizden bir adım önde olmaya çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemlerde sesli asistan teknolojisinin arama alanlarında kullanımı artacak, müşteriler sohbet robotları ile sipariş verip satın alma gerçekleştirecek, sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ve kullanımı gelişerek müşterilere kusursuz bir deneyim yaşatılacak ve bu gelişmeler de tüketici davranışlarını değiştirecek. Biz de bu değişimleri doğru iş modelleriyle dijital pazarlama stratejilerimize yansıtacağız.”

Yorumlar (0)