banner565

banner472

banner458

banner457

Pazarlamada yeni trendler; eşitlik, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik, Metaverse 

Türkiye Pazarlama Derneği’nin düzenlediği Pazarlama Trendleri Buluşma Serisi-1 ile pazarlama profesyonelleri; Migros İcra Kurulu Başkanı Özgür Tort, GfK Araştırma Çözümleri Direktörü Hande Diker, Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris Onay, İstanbul’da, BTM’de buluştu.

HABER 01.01.2023, 00:01 25.01.2023, 11:46
29040
Pazarlamada yeni trendler; eşitlik, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik, Metaverse 

Türkiye Pazarlama Derneği, Pazarlama Trendleri Buluşma Serisi-1 ile pazarlama profesyonellerini İstanbul’da, Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nde (BTM) buluşturdu. BTM Genel Müdürü İbrahim Elbaşı ve Türkiye Pazarlama Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof.Dr. Ömer Torlak’ın açılış konuşmalarını gerçekleştirdiği, moderatörlüğünü Türkiye Pazarlama Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Prof.Dr. Figen Yıldırım’ın yürüttüğü toplantıda Migros Ticaret A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Özgür Tort, GfK Türkiye Araştırma Çözümleri Direktörü Hande Diker, Benetton Türkiye&MEA CEO’su İdris Onay konuşmacı olarak yer aldı. Toplantıya Türkiye Pazarlama Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri’nin yanı sıra İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Evrim İldem Develi ve çok sayıda pazarlama profesyoneli, üniversite öğrencileri ve firma temsilcisi katıldı.
İbrahim Elbaşı, 860 aktif start-up’ın yer aldığı BTM’de, tasarımdan ürüne, kuluçkadan yatırım almış, satışa dönüşmüş, post kuluçka aşamasına kadar her konuda girişimcileri desteklediklerini, 7/24 hizmet verdiklerini, bugüne kadar 2 milyon dolarlık bir değer üretildiğini anlatarak, Ocak’ta yeni çağrı dönemine çıkacaklarını açıkladı. Prof.Dr. Ömer Torlak, pazarlamanın önemini vurgulayarak, bu toplantıları devam ettirmeyi planladıklarını açıkladı. Prof.Dr. Figen Yıldırım, artık bireylerin değil, toplum refahının düşünüldüğü bir pazarlama anlayışının geliştiğini söyledi.
Özgür Tort, perakendecinin veri toplayan robotlar, kuryeler, yeni ödeme sistemleri ve üreticilerle birlikte büyük bir ekosisteme dönüştüğünü, perakendenin omnichannel (bütüncül kanal, çok kanallı pazarlama) denilen yapıya dönüştüğünü söyledi: “Türkiye’nin çevikliği, iddialı hizmet standartlarını oluşturmasıyla Migros’un Dünya’da örneği yok. Bu dönemde tüm perakendecilerin yeni misyonlar edindiğini söyleyebilirim. Hadise sadece fiyatlayabilmek değil, doğru kalitede ürünü oraya getirmek önemli.”
Hande Diker, artık pazarlamada asıl hedef olarak; Leading Edge Consumer (LEC) denilen öncü tüketicilerin yani biraz daha eğitimli, daha çalışma hayatının içinde, daha çeşitli ürün sahibi, daha dijital, daha çevreci ve satın alma kararlarını araştırarak kendi veren ve başkalarını bu konuda etkileyen tüketicilerin alındığını anlattı. Diker, 4 kişiden 3’ünün artık indirim marketlerine daha fazla gittiğini, planlı alışveriş yapıldığını, market markalı ürünler ve kampanyalı ürünlerin daha fazla alındığını söyledi: “LEC mutlaka etiketi okuyor. Hazır giyimde tüketici ‘Sadece ihtiyacım olursa alıyorum, indirim sezonunu bekliyorum’, ‘Aldığım ürün dayanıklı ve ödediğim paraya değer, kaliteli olsun, daha fazla kullanayım’ diyor. 4 kişiden 3’ü teknoloji ürünü almayı planlıyor; teknoloji ürününde tasarım, pratiklik ve kolay kullanım tercih ediliyor, daha uygun fiyatlı olduğu için internetten alınıyor, tüketici daha çevreci ürünler istiyor, alışverişlerin yüzde 40’ı Instagram’dan yapılıyor. Önümüzdeki dönemde eşitlik ve sürdürülebilirlik öne çıkan trendler olacak. Markalar sürdürülebilirlik konusunda samimi olmalı, hassasiyetleri önemsemeli, doğru fiyatlandırma yapmalı, kampanyaları artırmalı, geri dönüşü yüksek yatırım kanallarına yatırım yapılmalı, dijital ihmal edilmemeli.”
İdris Onay, pazarlama stratejilerini merkeze alan şirketlerin başarılı olduğunu, moda perakendesinin pozitif büyüdüğünü, bu yıl altın çağını yaşadığını aktararak, yükselen trendleri şöyle sıraladı: Modada ‘çeşitlilik&kapsayıcılık’, özellikle Rihanna’nın en büyük savunucularından olduğu ‘Büyük Beden’, ‘Metaverse Gaming&Avatar’, ‘Social Shopping (genç tüketicilerin yüzde 70’i herhangi bir sosyal alandan alışveriş ettiğini söylüyor)’, ‘Kişiselleştirme (Strict Fix-%100 kişiselleştirme, yapay zekalı makine size ürün veriyor)’, ‘Experiantal Retail (Deneyimsel Alışveriş; akıllı aynalar, VR Gözlük, Metaverse vs. birleşince)’, ‘Sustainable Fashion (Sürdürülebilir Moda)’, ‘Slow Fashion (Yavaş Moda)’, ‘2. El Ürünler’.

Yorumlar (0)