banner565

banner472

banner458

banner457

OSB’ler ihracatın da üretim merkezi

Türkiye sanayisi, orta ve yüksek teknoloji üretimi ile sürdürülebilir, rekabetçi, yerli, katmadeğerli ihracatla büyümek istiyor. Bu vizyonla; Türkiye’nin üretim merkezi olan Organize Sanayi Bölgeleri (OSB’ler) sahip olduğu ekosistemle ihracata da katkı sağlıyor.

OSB 01.11.2020, 00:00 28.11.2020, 19:10
22671
OSB’ler ihracatın da üretim merkezi

Türkiye sanayisi, katmadeğerli üretimini artırmaya, ihracatla küresel rekabette yerini güçlendirmeye devam ediyor. Türkiye sanayisinde üretim gücüyle öne çıkan Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), aynı zamanda ihracatın da en önemli üsleri haline geldi. Tüm dünyanın olduğu gibi Türkiye’nin de olumsuz etkilendiği Pandemi sürecinde, sanayi ve üretimin merkezi olan OSB’lerimiz, Sanayi ve Ticaret Odalarımız, İhracatçı Birliklerimiz ve ihracatçılarımız başarılı bir sınav veriyorlar.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre en çok ihracat gerçekleştiren ilk 5 il sırasıyla 6 milyar 399 milyon dolarla İstanbul (8 OSB), 1 milyar 274 milyon dolarla Bursa (17 OSB), 1 milyar 225 milyon dolarla Kocaeli (14 OSB), 860 milyon dolarla İzmir (14 OSB), 762 milyon dolarla Gaziantep (5 OSB) oldu. Sözkonusu şehirlerin yanısıra Sakarya (7 OSB), Ankara (13 OSB), Adana (5 OSB), Antalya (2 OSB), Eskişehir (3 OSB), Kayseri (3 OSB), Konya (10 OSB), Manisa (8 OSB), Denizli (5 OSB), Samsun (7 OSB), Trabzon (4 OSB), Balıkesir (9), Tekirdağ (14 OSB), Hatay (8 OSB), Mersin (5 OSB) ihracatta öncü iller olarak öne çıkıyor. Kuşkusuz bu illerimizde ihracata en büyük katkıyı OSB’ler sağlıyor. OSB’ler sahip olduğu ekosistemle ihracatta çok önemli pay sahibi. İşletme döneminin hizmet bilinciyle Organize Sanayi Bölgeleri’nde üniversite-sanayi işbirliğiyle teknoparklar kuruluyor ve işletmeye alınıyor, böylece katmadeğerli yüksek teknolojili ihracatın da önü açılıyor.
Üretim ve ihracatın üssü konumundaki OSB’ler, Bölge firmalarının ihracatlarını artırmak amacıyla bünyelerinde özel ihracat birimleri kuruyor, ihracata yönelik eğitimler, seminerler düzenliyor, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, sanayi ve ticaret odaları, üniversitelerle ve ilgili kuruluşlar ve STK’larla işbirliği yapıyor, sektörel kümelenmelerle katmadeğerli ihracat potansiyellerini daha da artırıyorlar.

TİM’in ‘En Büyük 1000 İhracatçı-2019’ listesinde ÇOSB’den 28 firma: TİM’in açıkladığı “Türkiye’nin En Büyük 1000 İhracatçı Firması-2019” araştırmasına göre; Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nde (ÇOSB) faaliyet gösteren 28 firma “En Büyük 1000 İhracatçı” listesinde yer aldı. Çerkezköy OSB Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Sözdinler, “2019 ihracat verilerine göre ÇOSB’den listeye giren 28 firmamız var. ÇOSB çoklu lojistik olanaklara sahip bir üretim üssü. Türkiye’nin en büyük firmaları arasına ÇOSB’den bu kadar üretken ve ihracatçı firmanın girmesi bölgemizdeki sanayicilerimizin ve bölgemizin gücünü ortaya koymaktadır. ÇOSB’de üretim yapan firmaların toplam ihracatı yaklaşık 3.6 milyar dolar. Hedefimiz bu rakamı daha da yukarı çekerek Türkiye ekonomisine güç ve destek vermektir. Üretimdeki yaklaşık 270 fabrikamızda 77 bini aşkın kişi istihdam edilmektedir. Biz üretip ihraç edeceğiz, Türkiye ekonomisi daha büyüyecek” dedi.

TİM’in En Büyük 1000 İhracatçı listesinde Trabzon Arsin OSB’den 3 firma:  Trabzon Arsin OSB Yönetim Kurulu Başkanlığı, TİM’in açıkladığı ilk 1000 ihracatçı araştırmasında yer alan 3 bölge firmasını,  18. Olağan Genel Kurulu’nda plaket takdimiyle ödüllendirdi. Ferrero Fındık İth. İhr. ve Tic. A.Ş. firması adına Alper Öztürk, Arslantürk Tarım Ürünleri Sanayi İhracat ve İthalat A.Ş. firması adına Selahattin Arslantürk ve Cirav Gıda San. İnş. Dış Tic. Ltd. Şti. firması adına ise İbrahim Cirav’a plaket taktim edildi. Trabzon Arsin OSB Yönetim Kurulu Başkanı Erkut Çelebi, ihracatın önemine vurgu yaparak, “Üreterek ihracat yapan Bölge firmalarımızı tebrik ediyor, başarılarının artarak devam etmesini diliyorum” dedi.

Denizli’den 323 milyon dolar ihracat: Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Denizli’de, Çardak Organize Sanayi Bölgesi’ni ziyaret etti, daha sonra Denizli Organize Sanayi Bölgesi’nde, sanayiciler, iş insanları ve oda başkanlarıyla toplantı gerçekleştirdi.
Varank, Denizli’de Eylül’de geçen seneye göre yüzde 16.5’lik artışla, 323 milyon dolar ihracat hacminin yakalandığını söyledi.
Denizli OSB Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Uslu, Denizli OSB’de 25 bin çalışanın mevcut olduğunu belirterek, “2019 yılında bölgemizden yaklaşık 750 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi. Bölgemizin yüzde 70’i tekstil ağırlıklı firmalardan oluşmakta. Son 5 yılda markalaşma adına da çok büyük çalışmalar yapıldı” dedi.

Malatya’da hedef; 200 milyon dolar ihracat: Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Malatya’da toplam bedeli 1 milyar 600 milyon lirayı aşan, kamu ve özel sektör yatırımıyla yapımı tamamlanan 12 üretim tesisinin toplu açılışını yaptı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, açılışı yapılan 5 bin ton kapasiteli kuru kayısı depolama tesisinin yanısıra Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın desteğiyle, toplam yatırım tutarı 13 milyon avroyu geçen ikinci bir depoyu daha 2021’in ikinci yarısında şehre kazandırmayı ümit ettiklerini söyledi: “Böylece kuru kayısıda dünya ihracatının yüzde 60’tan fazlasını yapan Malatya’yı bu alanda en üst lige taşımayı hedefliyoruz.”

TİM çatısı altındaki İhracatçı Birlikleri:
• Akdeniz İhracatçı Birlikleri
• Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği
• Denizli İhracatçılar Birliği
• Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği
• Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği
• Ege İhracatçı Birlikleri
• Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri
• İstanbul İhracatçı Birlikleri
• İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri
İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri
• Karadeniz İhracatçı Birlikleri
• Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri
• Uludağ İhracatçı Birlikleri.

İhracatta rekor
61 ihracatçı birliği, 13 genel sekreterlik ile 95 bine yakın ihracatçının tek çatı kuruluşu olan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın da katılımıyla Eylül ayı geçici dış ticaret verilerini, İstanbul’da, TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlediği toplantıyla açıkladı. Türkiye’nin ihracatı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4.8 artarak 16 milyar 13 milyon dolara ulaştı.
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2020 Eylül’ünde bugüne kadarki en yüksek Eylül ayı ihracat rakamına ulaştıklarını söyledi ve “Eylül ayı ihracatını “rekor” olarak tanımladı, 2. çeyreğe göre 3. çeyrekteki ihracat artışının yüzde 34.5 olduğunu kaydetti: “Bu rakamlar ihracatımızda pandemi etkisinden toparlanmanın ve normalleşme sürecinin başarılı bir şekilde devam ettiğini teyit eden rakamlardır. Ekonomimizin V-tipi toparlanması, üçüncü çeyrek büyümesi açısından olumlu işaretler sunmaktadır.”
Türk ihracat tarihinin en yüksek Eylül rakamları: TİM Başkanı İsmail Gülle, “Olağanüstü bir performansla Türk ihracatında tarihin en yüksek Eylül rakamını yakaladık. TİM olarak, her zaman ifade ettiğimiz ‘Dış Ticaret Fazlası Veren Türkiye’ hedefimize Hükümetimizin destekleri ve ihracatçımızın alın teriyle, emin adımlarla yürüyoruz” dedi. Gülle’nin verdiği bilgilere göre Eylül’de ihracat, Ağustos’a göre yüzde 22.1’lik, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 4.8’lik artışla 16 milyar 13 milyon dolar oldu. Geçen yıl gerçekleştirilen 15 milyar 220 milyon dolarlık Eylül ayı rekoru da bu sayede tekrar kırılarak yeni bir Cumhuriyet tarihi rekoruna hep birlikte imza atıldı.
İsmail Gülle, “Yeni Ekonomi Programı ile 2020 ihracat hedefimiz olan 165.9 milyar dolara da ulaşacağız. İhracata dayalı ekonomik büyüme modelinin aktörleri olarak, bizler, ülkemizin 2023 hedeflerine ulaşması için tedarik ve pazar kurgulamasını buna göre icra edeceğiz” diye konuştu.
İsmail Gülle, Eylül’de bin 676 firmanın “ihracata merhaba” dediğini, 207 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğimizi, 119 ülkeye ihracat artışı sağlandığını aktardı. Gülle, Eylül’de kilogram başı ihracat değeri yüksek birçok üründe ihracatın arttığını paylaştı.
Otomotiv liderliği geri aldı: Eylül’de önceki yılın aynı ayına göre 20 sektör ihracatını artırdı. Halı ve yaş meyve sebze sektörleri, tarihlerinin en yüksek Eylül ayı ihracatını gerçekleştirdi. 2 milyar 605 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörü liderliği geri aldı, onu hazırgiyim, kimyevi maddeler izledi. Gemi ve yat sektörü ihracatını yüzde 331 artırdı. Savunma ve havacılık; demir ve demir dışı metaller, çelik sektörü, tıbbi ürünler de ihracatta öne çıkan sektörlerden.

İhracatın devler liginde Adana OSB’den 16 firma var
Sanayicilerine sorunsuz ve kesintisiz üretim imkanı sunan, ihracatı artırma odaklı projeleri hayata geçiren Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde (AOSB), faaliyet gösteren 16 firma, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan “Türkiye’nin en başarılı ilk 1000 ihracatçı” listesinde. Türkiye’nin en büyük 3’ncü OSB’si olma yolunda hızla ilerleyen AOSB’de merkezi Adana’daki 9 firma ile merkezi başka illerde ancak bölgede üretim tesisi bulunan 7 firma olmak üzere toplam 16 firma, ihracatın devler ligindeki yerini aldı.
“OSEO ile hedef pazara tam isabet”: Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü, ihracatın devler liginde yer alan tüm firmaları tebrik etti ve AOSB Bölge Müdürlüğü’nün, sanayicilerinin sadece kesintisiz ve sorunsuz üretim imkanlarını sağlamakla kalmayıp ihracatlarının da artırılması yönünde çok önemli projeleri hayata geçirdiğini, OSEO (Organized Saerch Engine Optimization-Organize Arama Motoru Optimizasyonu) Projesi’nin de bunlardan birisi olduğunu söyledi: “Geliştirdiğimiz OSEO programı ile firmalarımızın dünya pazarlarında tanıtımına katkı sunuyoruz. OSEO uygulaması, AOSB çalışanları tarafından akademisyenler işbirliğiyle hayata geçirildi, pilot bölgeler seçildi, uygulamalı olarak sistem kullanılmaya başlandı. Google tarafından geliştirilen yazılımlarla beraber Bölge Müdürlüğümüzce geliştirilen karar destek yazılımı OSEO kullanılarak analizler yapılmakta ve bu analizler neticesinde dünyanın en gelişmiş arama motoru olan Google arayüzleri ile hedef ülke ve pazarlarda bölgemizde faaliyet gösteren firmalarımızın bulunurluğunu ve erişilebilirliğini artırmaktayız. Bu sayede ihracat oranlarını arttırma odaklı internet arama motorları üzerinde spesifik yayınlar yapmaktayız. Halihazırda 14 ülke için 14 ayrı dilde sektörel yayınlarımızı planlamakta ve uygulamaktayız. OSEO, AOSB Bölge Müdürlüğü bünyesinde filizlenen ve geliştirilen ihracat arttırma ve global lokasyonlarda  bölgemiz sanayi kuruluşlarının marka varlığını oluşturma hedefli dijital bir proje olarak yapılandırılmaktadır.”

Yorumlar (0)