banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

Turhan Özen vizyon çizdi; Turkish Cargo küresel liderliğe koşuyor

“Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, Dijitalleşme ve yapay zeka yatırımlarına ağırlık veren Turkish Cargo, 2023’te‘Dünya’nın en iyi 5 hava kargo markasından biri olmayı hedefliyor” dedi.

CEO 01.01.2021, 00:00 04.11.2021, 19:30
31131
Turhan Özen vizyon çizdi; Turkish Cargo küresel liderliğe koşuyor
banner623

Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, global hava kargo markası Turkish Cargo olarak, dünyanın “yükselen değeri” Türk Hava Yolları’nın 1933’ten beri hava kargo taşıma faaliyetlerini yürüttüklerini belirterek, “Dünyanın en geniş kargo uçağı ağına sahip olan markamız, bugün itibariyle 95 direkt kargo uçağı destinasyonuna hava kargo hizmeti sağlıyor. Ayrıca; ana markamız Türk Hava Yolları’nın dünyada lider durumda olan uçuş ağını kullanıyor ve yolcu uçaklarıyla 300’den fazla destinasyona kargo taşıması gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra geniş bir kara yolu ağına sahip olan Turkish Cargo olarak, alternatif çözümler sunarak global iş süreçlerini başarıyla sürdürüyoruz, yurt içi ve yurt dışında 300’den fazla rotada kara taşıması yapıyoruz” diyor.
Yeni yılla birlikte 2020’de yaşanılan tüm olumsuzlukların pozitif yönde evrileceğini düşünen Özen, geliştirilecek aşıyla birlikte dünyanın hızlı bir şekilde normalleşme periyoduna gireceğini, bu sürecin havacılık ve hava kargo sektörüne direkt olarak olumlu yönde yansıyacağını, küresel ticaretin de normalleşmenin getirdiği can suyundan faydalanarak pozitif rakamlara hızlıca kavuşacağını öngörüyor.
Turhan Özen, “Dünya lojistik ağırlık merkezlerine en ideal konumda ve muazzam bir jeopolitik merkezde yer alan Türkiye’miz, 2021 yılıyla birlikte daha pozitif bir ivmeyle hareket edecektir. Hava kargo trafiğinin kesişme noktası olan İstanbul’u, dünyanın lojistik merkezi haline getirmeyi amaçlayan markamız; altyapısı, operasyonel kabiliyeti, filosu ve alanında uzman personeliyle sürdürülebilir bir büyüme sağlayarak, hava kargo taşımacılığında tercih sebebi olmayı yeni yılda da sürdürüyor olacaktır” diye konuşuyor.
“Kıtalar arasında hava kargo köprüleri kurarak, tüm dünyaya aşı taşıyacağız”: Turhan Özen, dünyayı çevreleyen geniş uçuş ağı ve 30 yıllık özel kargo taşıma operasyon tecrübeleriyle birlikte operasyonlarını aralıksız sürdürerek, global aşı taşımaları için önemli bir lojistik çözüm ortağı olmayı sürdürdüklerini ifade ediyor: “Küresel ağımızda yer alan sertifikalı destinasyonlara ilaç taşıyarak, 400’den fazla destinasyon arasında küresel ilaç koridoru oluşturuyoruz. Kasım’da gerçekleştirdiğimiz operasyonla Çin’de üretilen Covid-19 aşılarını yaklaşık 17 bin kilometre uçuş mesafesi uzaklıktaki Brezilya‘ya özel soğutma sistemlerine sahip 7 adet konteyner ile taşıdık.
Mevcut ve üretilme aşamasındaki Covid-19 aşılarını tüm dünyaya ulaştırma noktasındaki kararlılığımızı canlı tutuyoruz. Atatürk ve İstanbul havalimanlarındaki tesislerimizde bulunan soğuk odalarımızın depolama kapasiteleri, aktif ve pasif taşıyıcılarla ilgili ekipmanlarımızın kapasiteleriyle hazırlıklarımızı tamamladık. Turkish Cargo olarak, dünya aşı ve ilaç pazarından aldığımız pay yüzde 7.5 seviyelerindeydi yani dünyadaki her yüz aşıdan veya soğuk zincirde taşınması gereken muhtelif ilaçlardan 7.5’unu markamız taşıyor. Bu taşımaların büyük bir kısmı transit olarak dünyanın bir yerinden, başka bir yerine taşınıyor, Covid-19 aşısıyla alakalı taşımalarda, Turkish Cargo olarak bu payı arttırarak daha da büyüteceğiz, mevcut altyapımız buna fazlasıyla yeterli. Aşı üreticileriyle ve aşı üreticilerine hizmet veren lojistik şirketleriyle, global şirket temsilcileriyle görüşmelerimiz devam ediyor. Turkish Cargo olarak, global sertifikalarımız, geniş uçuş ağımız ve filo kapasitemiz, Covid-19 aşılarını dünyanın dört bir yanına ulaştırma noktasındaki yetkinliğimizi işaret ediyor.”
Turhan Özen, şu bilgileri veriyor: “Turkish Cargo olarak, Covid-19 aşı taşımaları için kapasite artışı sağlama adına; aşı, ilaç ve ısı kontrollü yük taşımacılığında artan talebe cevap verebilmek için ilave 1200 m2 alana sahip ısı kontrollü akıllı depoyu devreye aldık. Ayrıca sektörün en büyük aktif konteyner tedarikçileri ile yapılan anlaşmalar sonucunda, soğuk zincir taşımalarına yönelik kapasitesini yüzde 30 seviyelerinde artırdık ve anlık olarak ilave 150 uçak paletine cevap verecek bir kapasite ile soğuk zincir taşıma ölçeğini aylık 25 bin tona kadar yükselttik.
Türkiye’nin en değerli yatırımlarından biri olan İstanbul Havalimanı’nda (IST) bulunan 340 bin m2 alana sahip yeni mega tesisi SmartIST, Asya ve Avrupa arasındaki en önemli transit ilaç merkezi olacak. Yıllık 4 milyon tondan fazla kargo elleçleme kapasiteli olan SmartIST’te; özel kargolar için tahsis edilmiş kabul, teslimat ve operasyon alanı, sıcaklık kontrollü birim yükleme üniteleri (ULD), diğer yüklerden izole edilmiş 2100 m2 operasyon alanı, web tabanlı sıcaklık ve nem izleme sistemleri bulunacak. Hava kargo iş süreçlerinde dijitalleşme adımlarını kararlılıkla atıyoruz.
Kısa süre önce yeni dijital çözüm ortağımız olan yapay zekâ temelli robotumuz CARGY’yi canlıya alarak, global ağımızda yer alan müşterilerimize kargolarının güncel durumlarını 7/24 sorgulayabilme imkânı sunmuştuk. İş süreçlerimizin bir parçası olan; ‘Alpha, Bravo, Charlie ve Delta’ isimli yapay zeka robotlarımızı da canlıya alarak, süreçleri ve görevleri otomatikleştiriyoruz. Sanal işgücünü oluşturan robotlarımızla; özellikle çalışan verimliliğini ve operasyon hızını arttırıyor, hata oranını ve maliyetleri düşürerek zamandan tasarruf sağlıyoruz.
Dijital teknolojiyle donatılan yeni tesisimiz olan SmartIST ile geleceği yüklüyoruz. İstanbul Havalimanı’nda yapımı devam eden dijital donanımlı SmartIST tesisimizde yürüteceğimiz iş süreçlerinde, modern teknolojiyi kullanarak yıllık 4 milyon ton kargoyu taşıma kapasitesine sahip olacağız. SmartIST; Endüstri 4.0, yapay zeka teknolojileri ve dijitalleşmiş süreçlere ağırlıklı olarak tasarlanmaktadır.”
Turhan Özen, Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu’nun aldığı kararla, Türk havacılık ekosistemine daha fazla katkı sunulması amacıyla tamamen THY’ye bağlı bağlı yeni bir teknoloji şirketinin kurulmasına karar verildiğini aktarıyor: “Ana markamız, bilgi teknolojileri alanında ciddi atılımlar yapmaya devam ederken; Turkish Cargo olarak biz de teknolojik altyapımızı her geçen gün geliştiriyor ve dijitalleşme adımlarıyla küresel ağımızda bulunan müşterilerimize kolaylıklar sunarak, hizmet kalitemizi arttırmaya devam ediyoruz. Tüm bu teknoloji yatırımları ve sanal işgücü, insan kaynağının yerini hiçbir zaman değiştirmez, insan kaynağının daha efektif ve daha faydalı alanlarda kullanımını sağlayacaktır.”
“Hedefimiz 2023 yılında ‘’Dünya’nın en iyi 5 hava kargo markasından biri olmak’’: Turhan Özen, Turkish Cargo’nun, 2017’de ortaya koyduğu ‘2023 vizyonu’ çerçevesinde dünyanın en büyük ilk beş hava kargo markasından biri olmayı hedeflediğini açıklıyor: “Hedefin konulduğu dönemdeki rakamlara göre yüzde 2.8’lik bir global pazar payıyla 12. sırada yer alan Turkish Cargo, ortaya koyduğu güçlü ve sağlıklı büyüme trendiyle birlikte hedefine adım adım ilerlemiş, 2019’da pazar payını yüzde 4.1’e yükselterek 7. sıraya yükselmiştir.  Küresel anlamda pandemi sürecini yoğun yaşadığımız 2020’de ise global pazar payımızı yüzde 5’e çıkaran başarılı markamız, dünya üzerinde taşınan her 20 hava kargodan 1’ini taşımıştır.
İncelendiğinde, Turkish Cargo ve Türk Hava Yolları bünyesinde açılan yeni destinasyonların sayısı ile Türkiye hava kargo pazarı ihracat verileri arasında çok anlamlı bir korelasyonun varlığı dikkat çekmektedir. Dolayısıyla Turkish Cargo’nun büyümesi yalnızca markanın büyümesi için değil ülkemizin hava kargo pazarının ve ihracat hacminin büyümesinde ve özellikle katmadeğerli ihracatın artmasında büyük öneme sahiptir. Turkish Cargo yalnızca yaptığı taşımalarla değil, ürettiği fırsatlar, açtığı alanlar, gelişimine katkı sağladığı sektörler ve yarattığı büyük lojistik ekosistemiyle birlikte ülkemizin kalkınmasında özellikle ihracatçımızın küresel bazda rekabet gücünün arttırılmasında kritik bir rol üstlenmektedir.
Turkish Cargo olarak, sektörde en doğru pozisyonu alıyor, yeni pazar dinamiklerine hızlı şekilde adapte olmayı hedefliyor ve iş süreçlerimizi buna göre oluşturuyoruz. Dünya’nın en iyi 5 hava kargo markası arasına girmeyi ve dünyanın ilk üç hava köprüsünden biri olmayı hedeflerken, networkümüzü ve filomuzu büyütmeye devam edeceğiz, ayrıca müşterilerimize sunduğumuz hizmet kalitemizi de arttırıyoruz. Oluşan yeni koşullara karşın bu hedefimiz için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz, bütün rekabet şartlarına ve senaryolara hazırız.”

Yorumlar (0)