Page 15 - Dijital KobiEfor-Haziran 2021
P. 15

katkı sağlayacağını söyledi: “Diji-
         talleşme ile ilgili gelişmeler nede-
         niyle sanayi devrimine benzeyen
         bir dönemden geçiyoruz. Bu ko-
         nuda kazanan tarafta olmak için
         çalışıyoruz. Dijitalleşmeyle ilgili
         politikalar, veriye dayalı yenilik-
         çiliği geliştirmeye odaklanır. Bu
         süreçte yapay zeka, makine öğre-
         nimi, bulut bilişim, nesnelerin in-
         terneti, blok zinciri, robotik süreç
         otomasyonu ve uç bilişim birbirini
         besleyerek gelişiyor. Veriye dayalı
         yenilikçiliği geliştirme açısından
         yapay zeka teknolojilerinin son yıl-  750 milyar euroluk salgın pake-  Yeni bir yaşam
         larda ciddi anlamda öne çıktığını   tinin yüzde 20’sini dijitale ayırdı-  perspektifi
                                          ğını, yatırım planının önceliklere
         görüyoruz. Birçok ülke yapay ze-                                   Raporu sunan KPMG Türkiye
                                          göre ‘Dijital eğitim, dijital sağlık
         kaya ilişkin ulusal politika ve stra-                            Teknoloji Sektörü Lideri Gökhan
                                          hizmetleri, dijital dönüşüm, ino-
         teji belgeleri oluşturup uygulama-                               Mataracı, Covid-19 sonrası tüm
         ya aldılar. Ülkemizin de böyle bir   vasyon’ ve ‘Yeşil Anlaşma’, ‘dijital-  dünya için yeni bir yaşam pers-
         uzun dönemli stratejiye ihtiyacı ol-  leşen KOBİ’ler, bağlanabilirlik ve   pektifinin ortaya çıktığını, uzun
         duğu hemen hemen tüm paydaş-     altyapı’ olduğunu söyledi.      bir dönemde gerçekleşmesi bek-
         ların ortak görüşü. Bu çerçevede                                 lenen teknolojik gelişmenin çok
         ülkemizin yapay zeka alanındaki                                  kısa bir zamanda kullanılma-
         yol haritasını ortaya koymak üze-                                ya başlandığını kaydetti. Dijital
         re Ulusal Yapay Zeka Stratejisi’ni                               Türkiye Platformu ile yaptıkları
         oluşturmak amacıyla son bir yıldır                               çalışmada ‘Dijitalleşen Türkiye’
         yoğun şekilde çalışma içerisinde-                                için bir yol haritası çıkardıklarını
         yiz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı                               belirten Mataracı, “Türkiye’nin
         ve diğer tüm bakanlıklarımızla be-                               dijital dönüşüm yolculuğunun
         raber yürüttüğümüz bu çalışma-                                   ana yapı taşları RPA’den akıllı
         da sona yaklaştık. Strateji belgesi   “2021 data ve yapay zeka için bü-  otomasyona, bulut stratejisinden
         resmiyet kazanınca uzun dönemli   yük bir yıl olacak” diyen Dahl, AB’nin   nesnelerin interneti ve bağlana-
         bir yol haritasını ortaya koymuş   2030 hedeflerini şöyle sıraladı:  bilirliğe, siber güvenlikten akıllı
         olacağız. Bir diğer nokta ise si-  • KOBİ’lerin yüzde 50’si büyük   şehirlere uzanan bir dizi gelişme-
         ber güvenlikle ilgili. Dijitalleşme   veri analizi kullanmalı şu anda bu   den oluşuyor. Akıllı otomasyon
         sosyoekonomik gelişme için çok   rakam yüzde 12.                 çağı ve çevrimiçi öğrenme, hem
         önemli fırsatlar sunarken siber    • KOBİ’lerin yüzde 30’u birden   teknolojik farkındalığın artmasını
         güvenlik sorunları nedeniyle bazı   fazla Avrupa sınırında iş yapmalı,   hem de kültürel gelişmeyi sağla-
         ciddi riskleri de beraberinde ge-  şu anda bu rakam yüzde 8.4.   yacak. Akıllı otomasyon, veri ve
         tiriyor. Siber tehditlere karşı etkin   •  Öğretmenlerin yüzde 84’ü   analitik, akıllı şehirler geleceğin
         koruma mekanizmalarını oluştur-  kendini dijital teknolojileri kul-  dijital Türkiye’si için önemli baş-
         mamız gerekiyor.”                lanmaya hazır hissetmeli, şu    lıklar olacak” dedi.
                                          anda bu rakam yüzde 40.           Mataracı, dijitalleşme yolun-
            2021 data ve yapay zeka         •  Araştırma ve yeniliklerin   daki Türkiye’nin 2025 hedeflerini
            yılı olacak                   yüzde 10’unun bilişim ve iletişim   şöyle sıraladı:
            Digital Europe Genel Direktörü   sektörlerine yapılmalı, şu anda   •  Eğitim (e-devlet kullanım
         Cecilia Bonefeld Dahl, dijitalleş-  bu rakam yüzde 6.9.          oranının yüzde 80’e ulaşması)
         menin şirketleri daha dayanıklı    • Avrupalı vatandaşların yüzde   • Bağlanabilirlik
         hale getirdiğini, dijitalleşen sek-  75’i e-devlet kullanmalı, şu anda   •  Bulut bilişim (kullanımın
         törlerin daha hızlı büyüdüğünü an-  bu rakam yüzde 56.           yüzde 60 seviyesine gelmesi)
         lattı. Covid-19’un bağlanabilirliğin   • Çalışan kadınların yüzde 6’sı   •  Dijital servis kullanımının
         önemini ortaya çıkardığını, dijitale   bilişim ve iletişim sektöründe ol-  artması
         yatırımın Avrupa’nın en büyük gün-  malı, şu anda bu rakam 1.4.    • Fırsat eşitliği
         dem maddesi olduğunu belirten      • 2025’e kadar unicorn yatırım-  •  Girişimci yaklaşımların be-
         Dahl, Avrupa Parlamentosu’nun    larının yüzde 25’i Avrupa’da olmalı.   nimsenmesi.
                                                                               Haziran 2021 KobiEfor Dijital 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20