banner565

banner472

banner458

banner457

ODTÜ Rektörü Prof.Dr. Mustafa Verşan Kök: “İlkleri gerçekleştirdik ve Türkiye’nin öncüsü olduk”

Bir üniversiteyi iyi ve tercih edilir kılan etmenler arasında eğitim anlayışında evrensel değerleri yakalayabilmesi, nitelikli ve alanında yetkin bir akademik kadroya sahip olması, araştırma olanaklarının zenginliği, öğrenci odaklı olması, kampüs yaşamı ve başarılı mezunlar verebiliyor olması gerekiyor.

ÜNİVERSİTE 01.11.2021, 00:01 29.11.2021, 10:58
20922
ODTÜ Rektörü Prof.Dr. Mustafa Verşan Kök: “İlkleri gerçekleştirdik ve Türkiye’nin öncüsü olduk”

ODTÜ Rektörü Prof.Dr. Mustafa Verşan Kök, “ODTÜ, bu ve benzeri daha birçok alanda ‘ilk’leri gerçekleştiren bir üniversite oldu. Her zaman Türkiye’nin öncü üniversitesi olarak bu iddiasını gerek ulusal gerekse uluslararası arenada kazandığı başarılarla ortaya koyuyor” dedi.
Türkiye ve Orta Doğu ülkelerinin kalkınmalarına katkıda bulunmak, özellikle fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında uzman yetiştirmek üzere eğitime başlayan Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), 65. yaşını kutluyor. ODTÜ Rektörü Prof.Dr. Mustafa Verşan Kök, her alanda ilkleri gerçekleştiren bir üniversite olarak; 140.000’i aşan sayıda mezunu ile ülkemizde ve Dünya’da 140’tan fazla ülkede eğitim, araştırma, toplumsal hizmet ve iş dünyasına yön verdiklerini söyledi. 5 fakültede 41 lisans programı ve 5 enstitüde 108 yüksek lisans, 69 doktora programı, 43 araştırma merkezi, 430 eğitim ve araştırma laboratuvarı ile 27 binden fazla öğrenciye, 2500’den fazla akademisyene ev sahipliği yapan ODTÜ, sağladığı kaliteli eğitimin yanı sıra hem ulusal hem uluslararası düzeyde artan bilimsel etkisi ile ülkemizin öncü üniversiteleri arasında yer alıyor. Rektör Kök, ODTÜ’lü öğrencinin farklılaşma çizgisini ise şöyle açıkladı: “ODTÜ’nün misyonu, toplum, insanlık ve doğa için, evrensel değerler çerçevesinde, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi, yenilikçiliği ve liderliği besleyerek mükemmellik düzeyinde araştırma yapmak, eğitim vermek ve topluma hizmet etmektir. Bu misyon doğrultusunda, sorgulayıcı bir yaklaşımla bilimsel özgürlüğü göz önünde bulunduran, eğitimin yaşam boyu sürdüğü inancıyla merakla araştıran, yaratıcı, yenilikçi, analitik düşünce ile problem çözme yeteneği yüksek, çevreye, insana ve toplumsal sorumluluğa duyarlı, öncü bireylerin yetişmesine katkıda bulunarak lisans eğitiminde bireylerin meslekten daha fazla edinime sahip olmasını sağlamaktayız. Bu sayede yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi öğrenen bireyler, mezuniyet sonrası hayatlarına da önde başlamaktadır.”

Üniversite kavramı tanımı yapan Rektör Kök, “Üniversite; bilginin üretilmesi ve bunun topluma yayılması aşamasında önemli görevler üstlenen bir yapıyı ifade eder. Bu görev, toplumsal gelişmeler ışığında değişip dönüşerek şekillenmiştir. Günümüzde üniversite; bilginin yaratılması, kullanılması ve yayılmasına yönelik üçlü sacayağını oluşturmaktadır” dedi. Geniş tanımı ise şöyle yaptı: “Değişen ve gelişen toplum ve insan ihtiyaçlarına göre şekillenen; yaşam boyu öğrenimi sürekli kılabilen; mekan, alan, bölüm sınırlarını ortadan kaldıran; belirli alanlarda uzmanlaşarak tematik çalışmalara yoğunlaşan; topluma etkileri dolayısıyla dönüştürücü ve öncü nitelikler taşıyan bir üniversiteden söz etmek mümkündür. Orta Doğu Teknik Üniversitesi öğrencilerine bu çerçevede çok yönlü bir üniversite öğrenimi sunmak üzere tüm olanaklarını seferber etmektedir.”

TTO ile ticarileşen ürün sayısı artıyor
ODTÜ, YÖK 2019 Üstün Başarı Ödülleri ‘Kurumsal Ödül’ kategorisinde ‘Üniversite-Sektör İşbirliği Ödülü’ne layık görülerek bu alandaki başarısını kanıtlamış bir kurum. Gerek ulusal gerekse uluslararası proje sayısı ve fon tutarı bakımından lider üniversitelerden biri olan ODTÜ, ulusal ve uluslararası patent sayısı, TÜBİTAK 2244 Sanayi Doktora Programı öğrenci sayısı akademisyen ve öğrenci firma sayısı, üniversite-üniversite ve üniversite-sanayi işbirliği kapsamındaki çalışmalarıyla bu alanda iddiasını kanıtlıyor. Kök, “Hem akademisyenlerimize hem de lisans ve lisansüstü öğrencilerimize her türlü araştırma-geliştirme, proje ve yayın, girişimcilik ve ulusal/uluslararası işbirliği konularında gerekli desteği sunmaya devam ediyoruz” dedi. Kök, ODTÜ, ‘Teknoloji Transfer Ofisi-TTO’ ile hem üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi hem de teknoloji odaklı girişimciliğin desteklenmesi için özel bir yapı oluşturduklarını açıkladı.

Mustafa Verşan Kök, şunları söyledi: “ODTÜ TTO, üniversitede üretilen akademik bilginin ticari değere dönüşmesi için patent alınmasından, şirket kurulmasına kadar hem finansal hem de yönetsel tüm süreci akademisyenler adına yürütmektedir.  Üniversite-sanayi işbirliği çalışmaları dahilinde 2800’den fazla üniversite, 48 bölüm ve araştırma merkezi ile 750’den fazla akademisyenle iş birliği çalışmaları yürütülmektedir. ODTÜ’lü akademisyenlerimiz de ODTÜ Teknokent ile proje ve firma bazlı ortak çalışmalar yürütmekte ve patent başvuruları da Türkiye’de yine bir ilk olan ODTÜ Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) tarafından yürütülmektedir. Bu çerçevede 150’den fazla buluş, 450 civarı ulusal ve uluslararası patent başvurusu, 260’tan fazla tescilli patent/tasarım, 30’dan fazla ticarileştirilmiş patent ve 10 milyon TL civarında ticarileştirme geliri elde edilmiştir.” 470’ten fazla firmada 10 binden fazla araştırma personeline istihdam sağlayan ODTÜ Teknokent; yıllık 1.7 milyar doları aşan ihracat geliri ile 20 milyar TL’den fazla teknoloji satışına sahip.

Uzaktan eğitim altyapısıyla mağduriyet oluşmadı
ODTÜ’de yeni akademik yılın başlamasıyla birlikte hibrit ortamda verilecek dersler için amfilerde ve bölümlerde “hibrit eğitim sınıfları” oluşturuluyor. Kök, “Bu sınıflarımızın kullanımıyla, yüz yüze yapılan derse o anda derslikte bulunarak katılamayacak olan öğrencilerimiz, derse uzaktan bağlanarak hem dersi takip edebilecek hem de sorularını öğretim üyesine ders sırasında iletebileceklerdir” dedi.
Kök, eğitimde, farklı öğretim teknolojilerinin uygulanması ve kullanılmasını bir toplumsal sorumluluk projesi olarak algılayarak, özellikle e-öğrenimin üniversitede ve ülkemizde öğrenciler ve akademisyenler tarafından kullanımının yaygınlaştırılması amacıyla kurdukları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile pandemi dönemi ve sonrasında teknolojik altyapı olanaklarını sunmaya gayret ettiklerini paylaştı.

Mustafa Verşan Kök, şu bilgileri verdi: “Öğretim üyelerine ve öğrencilere zengin öğrenme ve iletişim araçları sunan ODTÜClass sistemimizle, pandemi sürecinde tüm derslerin ve sınavların çevrim içi ya da uzaktan erişim yöntemiyle senkron ve asenkron olarak yürütülmesi olanağını sağladık. Ayrıca internet ve bilgisayar ihtiyacı olan öğrencilerimizin taleplerinin karşılanması için gerekli çalışmaları yaparak uzaktan öğrenim sürecinde mağdur olmamaları için büyük çaba sarf ettik. İçinde bulunduğumuz pandemi döneminde öğrencilerimizin kampüs yaşamına daha çabuk uyum sağlaması amacıyla hazırladığımız ‘Back to Campus’ web sayfamız yoluyla Üniversitemiz genelindeki yeni düzenleme ve uygulamalar ile ilgili genel bilgilere ulaşım sağladık.  Ayrıca fiziki yatırım olarak da; öğrencilerimize doğanın içinde keyifli çalışma alanları sağlamak amacıyla inşa edilen ve 2021-22 Bahar Dönemi’nde hizmete girecek Öğrenci Merkezi Binamız’da aynı anda 300 öğrencinin ortak ve bireysel çalışmalar yapabileceği mekanlar mevcut olacak.

Yorumlar (0)